info@respekt-finance.cz
+420 777 195 573

Motto: Všechno co můžeme, uděláme, abyste byli nejenom spokojeni, ale i nadšeni.

Prodej nemovitosti není hra

11. 1. 2017

Při čekání na klienta, který chtěl získat úvěr na koupi bytu, jsem s Liborem, svým bývalým spolupracovníkem z Českomoravské stavební spořitelny, mluvil o změnách, které nás čekají v tomto roce, o zpřísnění podmínek úvěrování pro klienty a mj. také o prodeji realit. Vyprávěl mi o své klientce, které vyřizoval úvěr a která současně prodávala svůj starší rodinný domek, aby mohla bydlet společně s dcerou. Podala inzerát se třemi fotkami, jak jinak, na neplacený realitní portál (nebudu jmenovat, abych se někoho nedotknul). Libor cca po třech týdnech inzerce přišel s vyřízeným úvěrem a zjišťoval, jestli už má zájemce o koupi. „Někdo mi volal, ale já cizí čísla neberu,“ odpověděla klientka. "A nenapsal Vám někdo na e-mailovou adresu, kterou jste tam uvedla?", ptal se Libor. „To nevím, zřídila mi to dcera, já to moc nepoužívám,“ dozvěděl se. Ptal jsem se Libora, co na to klientce řekl. „Na to se nedá nic říct“, odvětil. Další rozhovor na toto téma přerušilo ťukání klientů na dveře kanceláře. Po skončení schůzky s klienty jsem si vzpomněl, že o podobné zkušenosti mluvili i klienti, cizinci, kterým jsme zprostředkovali koupi bytu. „Nikdo se s námi nebavil, volali jsme, psali emaily, ale nikdo to nebral a na zprávy neodpovídal,“ stěžovali si, „je to u vás normální?“ Tenkrát jsem tomu nevěnoval pozornost, dnes jsem si uvědomil, že hraní si na realitního makléře bude rozšířenější, než by se zdálo.

Později jsem u Libora zjistil, že jeho klientka prodala svůj domek synovi známého z ulice, cenu mu říct nechtěla, asi se nebylo čím chlubit. Tak se ptám: „Stálo paní prodávající za to, hrát si  na realitního makléře a ztratit část výnosu z prodeje rodinného majetku?“   

Pavel Novotný