info@respekt-finance.cz
+420 777 195 573

Motto: Všechno co můžeme, uděláme, abyste byli nejenom spokojeni, ale i nadšeni.

Proč je důležité správně určit cenu, za kterou se Vaše nemovitost začne nabízet?

Jsme-li při prodeji nemovitostí limitovaní časem (končí doba fixace Vaší hypotéky, vybrali jste si jinou nemovitost ke koupi a nabídka je časově omezená, nechcete platit dlouho za služby např. u bytů, nechcete nechat nemovitost dlouho neobydlenou, prodejem řešíte finanční nedostatek s možnými dalšími následky, aj.), je třeba k určení nabídkové ceny nemovitostí přistupovat velmi obezřetně. V takovém případě bohužel nestačí začít prodávat za cenu, kterou je možné vyčíst z realitních serverů u podobných nemovitostí (nejdražší se nabízejí o desítky % výše, než je tržní cena, za kterou se nakonec prodají).

Cena nemovitostí je tvořena trhem. Platí staré známé: vyšší poptávka po nemovitostech, podtržená jejich nedostatkem, vyhání jejich cenu vzhůru a opačně, nízká poptávka při velké nabídce podobných nemovitostí snižuje jejich cenu.

Ze zkušeností víme, že na cenu nemovitostí (např. bytů) má vliv celý komplex parametrů, např. prestiž lokality, dostupnost dopravy a ostatní infrastruktury, možnost úvěrování a dostupnost úvěru, specifické charakteristiky bytu a bytového domu, konstrukce a stav bytového domu, stav a vybavení bytu, velikost podlahové plochy, typ vlastnictví, výše měsíčních záloh na služby, podlaží, existence lodžie či balkonu, orientace oken, …

Všechny tyto skutečnosti je při určení správné ceny nutné brát v potaz, aby nabídková cena nemovitosti byla určena správně. Pokud tedy musíme získat výnos z prodeje nemovitosti v relativně krátkém čase (cca do 1-2 měsíců), musí být cena nastavena tak, aby nejpozději do 1 - 2 týdnů byla odezva z trhu (u specifických nemovitostí je lhůta delší), tzn. poptávka s prohlídkou ( to ovšem neznamená, že se nemovitost prodá po 1. prohlídce). Pokud se tak nestane, a poptávka z trhu nepřijde, je třeba udělat opatření, tzn. něco změnit (cenu, způsob nabídky a inzerce…).

Pokud náš klient tzv. „na prodej nespěchá“, má snahu nastavit nabídkovou cenu nemovitostí co nejvyšší, tzn. v horní hranici cen podobných nemovitostí na internetu. Pokud je cena určená příliš vysoko, a to se děje velmi často, hrozí nebezpečí, že se prodávaná nemovitost stane ležákem, který nikdo nebude chtít, protože je pro potenciální zájemce podezřelá – když ji nikdo tak dlouho nekoupil, tak v tom určitě bude nějaký zádrhel (Dámy, koupili byste si snad drahý kostým, který visí v prodejně rok a déle? Pánové, koupili byste si drahé ojeté auto, které stojí v autobazaru dlouhé měsíce a nikdo o něj evidentně nemá zájem?).

Samozřejmě, že za nějakou dobu můžeme začít snižovat cenu. Postupné snižování ceny po nízkých částkách bohužel způsobí to, že potenciální kupující, kteří trh velmi dobře sledují, čekají, kam až se cena propadne a tudíž nezavolají, ani když je cena velmi příznivá.

Z našich zkušeností se dá velmi dobře vyjít při zohlednění všech parametrů, které mají na cenu vliv (viz výše). Bohužel se stává až příliš často, že klient, který nechce využít služeb profesionálů, prodává několik let a nakonec prodá za zlomek ceny, kterou by mohl dostat, v případě správně určené ceny na začátku prodeje.

Závěr

Využijete-li služeb naší realitní společnosti, prodáte za nejvyšší možnou cenu na trhu v aktuálním čase a navíc v krátké době.